Kort indlæg denne gang!

I dag var en stille og rolig dag. Vi sov længe, købte morgenmad i en konbini, og gik derefter til Ueno ~ Vi skulle have nogle nye tasker, nye sko og ellers også et smut til Akihabara igen. Da vi kom til Akihabara var der en hel gruppe mennersker forsamlet og politi overalt – vi anede ikke hvad der skete, så vi gik bare videre. Efter at have grovshoppet (;A;) gik vi tilbage mod stationen. Der var stadig mange mennesker forsamlet og de tog alle billeder. Endelig gik det op for mig hvad der foregik. De havde lavet en 'udstilling' af en satelit som var faldet ned i radiohuset, hvilket er en scene fra en meget populær anime jeg har set, Steins;Gate. Jeg læste senere på nettet at i dag var den første dag de åbnede for den 'udstilling' og at den sandsynligvis kun varede i 3 dage o___o Ret heldigt tidspunkt at komme forbi haha!

BILLEDER Huhuhu

Så skulle vi hjem fra Atami. Vi tog igen Shinkansen, hvor jeg filmede lidt C:

Vi havde stadig vores forfærdelige sko på og vi skulle finde vores hotel. Det skulle vise sig at blive noget af en prøvelse! Det første jeg gjorde da jeg kom til Ueno igen, var at købe nogle mere flade sko. De har dog lidt hæl, men det var meget bedre end de andre! Vi begyndte at gå, og gå og gå og … Vi måtte gå frem og tilbage tre gange og spørge mange. Oh well, vi fandt hotellet i hvert fald!!

Derefter tog vi til Harajuku! Jeg har desværre næsten ingen billeder derfra D: Der var SÅ mange med fede tøjstile! (fik jeg heller ikke billeder af). Det var spækket med tøjbutikker til enhver tøjstil!

Jeg fik faktisk ikke købt noget tøj derfra :c Det må blive en anden dag.

Billeder heeeer

(undskyld; nogle af billederne er meget mørke, eller alt for lyse D: Men jeg har ikke redigeret nogen af dem, eftersom det tager såååå lang tid!)

Vi vågnede op til tagselvbord med morgenmad. DER VAR MEGET!! Jeg valgte kun nogle få ting dog, men man blev SÅ mæt (Jeg havde også taget for meget – og man lader ikke noget blive på tallerkenerne i Japan!)

Jeg havde det skidt, hovedpine, så jeg lagde mig til at sove lidt mere. Da jeg endelig kom op, brugte Miyu og jeg det meste af dagen på at tage billeder rundt omkring i haven ved hotellet. (Jeg har kun posted billeder af naturen though) Det tog os ret lang tid at komme helt ned i haven. Delvist fordi vi stoppede op og tog billeder, og dels fordi der var SÅ MANGE STORE EDDERKOPPER D: De har grønne striber på dem og aaaad!! Jeg tror ikke jeg har set så store edderkopper før! Da vi endelig kom ned i haven, skulle vi gå under et mega spind, med en enorm edderkop på (den var ca. på størrelse med en hånd inkl. ben, jeg nåede desværre ikke at tage pic af den)

Well vi kom igennem! Og de havde heldigvis en åben dør for enden af haven, så vi kunne komme ind!! Ingen af os havde lyst til at gå hele vejen forbi de store edderkopper igen!

Aftensmaden var lækker!! 9 retters menu med alt muligt godt! Under maden var der tre mænd der spillede og sang, - de var udlændinge og kom fra New Zealand. På hotellet her i Atami er der meget sjældent udlændinge, på nær dem der spiller. Miyu og jeg tænkte det kunne være sjovt at snakke med dem, men vi kunne ikke finde dem, så vi gik i bad igen. På vej op fandt vi ud af at Miyu havde glemt sit håndklæde ved badet, så vi gik ned igen. Idet vi kommer derned hører vi nogen råde 'Hey Gaijins' (udlændinge, dvs. os) og vi ser at det er to af dem der spillede ved aftensmaden. De havde åbenbart ventet på at vi kom forbi, så de rent faktisk kunne tale engelsk med nogen. De var vildt sjove at snakke med (den ene havde arbejdet her i 17 år!) og en af dem kunne lave en hel masse tricks med kort og det var vildt sjovt!

Billeder goes heeeeeeeree ~

Atami

10/25/2011

1 Comment

I dag satte jeg vækkeuret til kl. 7, sådan at jeg havde nok tid til at ompakke, pakke og rydde op. Jeg ville ud og have nogle billeder af området i Inaricho, så jeg stak i støvlerne..... hvor den ene støvle gik i stykke!!! DAMN!! Har kun haft to par sko med, og de andre er alt for høje til at gå med... Anyway, jeg fik taget nogle billeder i hvert fald. I de meget høje sko.
Jeg fik lagt min store bagage hos Miyus familie, og så var det ellers afsted til Atami ~
Vi besluttede os for at tage Shinkansen, eftersom det var hurtigst! (Jeg har taget billeder og filmet lidt, far!) Eftersom der stadig var omkring en time til at bussen mod hotellet kørte, gik vi lidt rundt (og jeg mener lidt, eftersom vi begge havde højhælede sko på!) og fik spist lidt ~ Grøn te softice *___* Oooh det smagte godt! Bussen mod hotellet kom endelig (eller rettere, vi fandt den endelig), og vi kom frem til hotellet. Det ligger på en klippe og man kommer ind på den 17. etage (hotellet går så ned mod vandet i etager). Vi fik en velkomstdrink og gik så til værelset ~
Miyu viste mig rundt på hotellet (eftersom hun har været der før), og det var vildt fedt!

Efter at have prøvet badet (hvilket var... ENORMT varmt!) skulle vi have os noget aftensmad! Vi begik os ned på 2. sal, hvor vi fik en plads ved et bord, og så var det ellers 'viking' (tagselvbord med alt-hvad-du-kan-spise på japansk! Siger noget om os fra norden?) Det var SÅ lækkert og der var også chokolade fondue!! * U*
Oh well, vi fik os en god nats søvn! (Men de furon'er er godt nok hårde TT___TT)
Btw. Billeder heeeeeeer~
(Det tager tid at skrive et blogindlæg, og det er sådan set kun fordi det tager tid at gøre alle billederne mindre >___>)

Jeg vågnede kl. halv ti, og besluttede mig for at stå op~ Jeg sov SÅ godt efter en så lang periode uden søvn. Jeg godt nok 'kun' 6 timers søvn, men er simpelthen for vågen her.

Jeg tog til Ueno for at mødes med Miyu (… brugte 15 min på at finde rundt på stationen, skulle mødes ved 'Vie de France' cafeen...) hvorefter hendes far kom, og vi fik udfyldt alle papirer mht. lejlighed. Derefter fandt vi en 7-elleven, så vi kunne faxe papirerne til dem med det samme (ja, de bruger fax i høj grad ser det ud til, og man kan også tage kopier i 7-elleven). Så gik turen rundt på 'strøget' i Ueno. Miyus far gav os Tagoyaki!! <33 Det er indbagt blæksprutte *___*

Derefter gik vi til Akihabara (Elektronik og manga/anime byen). En vildt fed by, men jeg synes der var lidt meget musik til tider C:

Efter noget tid tog vi til 'Book Off' tror jeg den hedder. En enorm 'brugt-butik' hvor de sælger alt fra spil, bøger, manga, DVD, Cder og alt mulig andet brugt. Jeg fik da også købt ret godt ind der!!

Til sidst tog vi tilbage til Miyus farmor hvor vi spiste aftensmad ~

Vi fandt ud af at vores lejemål kunne betales i små potioner indtil den 29. okt. hvilket er godt, eftersom pengene kan nå at komme ind på Miyus kort, og at vi ikke trækker for mange hver dag. Vi mangler kun at betale 3/5 del nu ~ NU HAR VI ET STED AT BO!!! Det ligger i Ueno, 6 min. fra Ueno station til fods!!

Tilbage til Chisun hotel~ Kimi to Boku eps 4 kørte i Tvet (kl. halv to om natten!?) så skulle lige se det nye episode! OG SÅ I SENG!
BILLEDER HER ~ KLIK

(billeder nederst!)    Lige nu er kl. faktisk omkring 01:54 d. 24 okt., hvor jeg sidder og skriver om hvad jeg har lavet i dag. (Ja, i dag!) Jeg har ikke haft sovet mere end en enkelt time på flyet, siden fredag kl. 07 om morgenen.

Karoline tog med mig ind i lufthavnen (monster tidligt) lørdag morgen. Det.tog.meget.lang.tid!! Vi sad i ca. 8 timer og mine ben havde det ikke alt for godt efter at sidde længe. Det endte selvfølgelig at jeg kom afsted, dog havde jeg ondt i benene hele turen igennem.

Hvad der overraskede mig var, at der næsten ikke var nogen som helst danskere i flyet, det var storst set alle sammen japanere.

Jeg fik mit sæde 38H (vindue) hvor jeg sad ved siden af en ung mand der så J-drama (Arakawa Under the Bridge!), så det var meget morsomt C:

Til aftensmad i flyet fik jeg noget fisk i sovs med noget kartoffelmos til. Og noget salat til. Og et brød til. Og en bloody Mary til. Og en sodavand + kaffe og te til c:

Når man ikke kan sove i et fly, går tiden meeeeeeget langsomt!! D: Jeg endte med at se Mr. Poppings Penguins og Pirates of Carribean 4, som de viste på flyet. Hen af morgenen fik jeg konstant næseblod (gør jeg aldrig rigtig normalt, det må være pga. trykket!). Morgenmaden bestod af en bolle med tilbehør, kaffe og yoghurt.

SÅ LANDEDE JEG ENDELIG!! Imens jeg var på vej ud, havde en dame (japaner) set at jeg havde udfyldt mine 'immigration papers' som alle udlændinge skal på flyet, og hun spurgte mig om det var min første gang i Japan, og om jeg ville arbejde her. Det svarede jeg selvfølgelig på, og hun ønskede mig mange gange held og lykke C:

Da jeg endelig steg ud af flyet var det første der slog mig 'Hvor er her fugtigt!!'. Det havde regnet hele natten (jeg landede japansk tid kl. 9:16) og så blev det også 27 grader i løbet af dagen, og solen skinnede fra en skyfri himmel!! HEY SOMMER!! (Jeg havde kun efterårs/vintertøj med D: )

Jeg skulle igennem paskontrollen og told kontrollen, og de skulle vide en hel masse (ubrugelige ting) som de spurgte om. Da jeg endelig kom igennem det hele, stod Miyu på den anden side!

Vi købte noget at spise, jeg købte to onigiri og en ice coffee~ Så skulle vi finde et tog der gik ind mod byen. Jeg fik mig et Pasmo kort. Det er et kort man bare scanner når man skal ind eller ud fra stationerne, og man bare fylder flere penge på, når det er ved at være tomt.

Vi kom på et tog, dog et der tog en omvej, og vi måtte skifte nogle gange. Vi tog til stationen 'Inaricho' som er et stop fra Ueno st. Her begyndte vi at lede efter Chisun Hotel. Da vi så fandt det, kunne jeg endelig smide min bagage fra mig.

Så gik turen til Ueno station ~ Her gik vi rundt på stations centeret, hvor jeg fik købt nogle Kanji øvelsesbøger og nogle mangaer som jeg havde ønsket mig længe~

Vi gik i en 5-6 etagers legetøjsbutik – hvis en legetøjsbutik i danmark larmer, så har man ikke hørt en Japans legetøjsbutik!!!

Efter det købte Miyu og jeg de langt ventede Crêpe!!! Det smager virkelig ikke som de danske/franske. Vi købte en hver med stratella creme, banan, jordbær og chokolade<33 MUMS!!!

Vi gik rundt i butikker i lang tid, og jeg fandt mig en nederdel til 3000 yen!! (DYRT!! Det er ca. 200 kr. i danske)

Da vi var færdige tog vi til Hirikishougen (???) for at besøge Miyus farmor der ~ Det var vildt hyggeligt at møde hende! Da Miyus far kom derhen, skulle vi finde ud af noget med lejlighed! Det skulle vise sig at tage 6 timer at løse alt. Eiki måtte ringe til firmaet, hvorefter de fortalte at det sted vi ville have var lejet ud indtil d. 30/10. De skulle vide ALT, og sagde at de var ikke sikker på at vi måtte leje efter de tre måneder, fordi Miyu kun har Part-time job. Der var i det hele taget bare problem på problem med det firma, og til sidst blev Eiki meget vred på dem og skældte dem ud for deres opførsel. Endelig fik vi så lov til at leje stedet fra d. 30/10-29/1!! Vi skal så betale vores husleje senest den 29. okt. Det var der vi havde det andet problem. Vi har pengene begge to, men pengene ligger på flere forskellige kort. Efter at have tænkt det hele igennem mange gange, fik vi ENDELIG fundet en måde hvorpå det hele kunne lade sig gøre, og jeg måtte også ringe til far i dk om det (tusind tak for hjælpen far!!).

Vi fik aftensmad som Miyus farmor lavede – det smagte vildt godt!! Derefter hilste jeg på Miyus onkel, Ryuichi-san og hans kone. De har seriøst det STØRSTE tv jeg nogensinde har set, og så er det 3D ~

Efter at have ordnet en masse papirer, kunne jeg vende 'hjem'. Hotellet havde allerede stillet min bagage op på værelset. Det var SÅ rart at kunne tage et laaaangt bad, og så gå i seng!! (ENDELIG kunne jeg sove!)

Jeg fik faktisk ikke nået at tage så mange billeder, men her er nogle af de få jeg tog! [2011.10.23] Første dag

Så er det i dag!! Jeg har fået pakket alt (håber det er inden for vægt grænsen!) og tager afsted om en time ~ (Kan kun kommer derud ved denne tid)

I dag gik så med at pakke!! (det tager altid længere tid en man regner med...)
I dag har jeg rent faktisk også taget nogle billeder, som jeg kan lægge ud. Nu er det snart!!
Flyver i morgen kl. 15:45, og min kuffert vejer omkring de 23 kg (uurgh håber den holder sig under!).
Jeg har fået en del hjælp af min far mht. pakningen C: Sidst på eftermiddagen fik vi besøg af min farmor ~
Lige nu mangler jeg stadig min håndbagage!
Nogle få billeder her ~ Pakke

Dage tilbage: 1

Hmm

10/20/2011

0 Comments

I dag skete der heller ikke så meget. Jeg fik pakket lidt mere og brugte det meste af dagen på at sætte min computer op igen. Oh well, nu virker den som den skal - indtil videre.
  Tror seriøst ikke at jeg har lavet så meget andet? Jeg sov meget længe haha. Glæder mig til jeg skal afsted!

Dage tilbage: 2

Jeg står op, og har rent faktisk ikke noget jeg skal skynde mig til. Dét er mærkeligt! Ikke engang tanken om at 'jeg-skal-på-arbejde-i-morgen-gosh-jeg-orker-ikke' lurer i baghovedet.
I dag er det sørme også Kamilles fødselsdag ~ C:
Min far kom hjem med franskbrød, og derefter tog vi til Ringsted. Karoline skulle have ordnet sit pas (hvor jeg dog eeelsker Ringsteds Borgerservice uuuh-yeaa -____-) og vi tog ud for at købe ind.
Aftensmaden stod på Bøf Lindströms (hvad det så end hedder) og bagefter et afsnit af Broen (det er det første afsnit jeg har set tho! Og den er spændende! Damn jeg rejser før jeg kan se slutningen!)
Pakket = ... 40%??

Dage tilbage: 3

Author

Jeg er 20 år,og flytter til Japan d. 22 okt. 2011. Jeg ved endnu ikke om jeg kun bliver der i 3 måneder, eller om jeg kan blive der længere c: Alt afhænger af om jeg får et job!

Alle billeder og tegninger på denne blog er © Mig, medmindre jeg skriver andet.