(billeder nederst!)    Lige nu er kl. faktisk omkring 01:54 d. 24 okt., hvor jeg sidder og skriver om hvad jeg har lavet i dag. (Ja, i dag!) Jeg har ikke haft sovet mere end en enkelt time på flyet, siden fredag kl. 07 om morgenen.

Karoline tog med mig ind i lufthavnen (monster tidligt) lørdag morgen. Det.tog.meget.lang.tid!! Vi sad i ca. 8 timer og mine ben havde det ikke alt for godt efter at sidde længe. Det endte selvfølgelig at jeg kom afsted, dog havde jeg ondt i benene hele turen igennem.

Hvad der overraskede mig var, at der næsten ikke var nogen som helst danskere i flyet, det var storst set alle sammen japanere.

Jeg fik mit sæde 38H (vindue) hvor jeg sad ved siden af en ung mand der så J-drama (Arakawa Under the Bridge!), så det var meget morsomt C:

Til aftensmad i flyet fik jeg noget fisk i sovs med noget kartoffelmos til. Og noget salat til. Og et brød til. Og en bloody Mary til. Og en sodavand + kaffe og te til c:

Når man ikke kan sove i et fly, går tiden meeeeeeget langsomt!! D: Jeg endte med at se Mr. Poppings Penguins og Pirates of Carribean 4, som de viste på flyet. Hen af morgenen fik jeg konstant næseblod (gør jeg aldrig rigtig normalt, det må være pga. trykket!). Morgenmaden bestod af en bolle med tilbehør, kaffe og yoghurt.



SÅ LANDEDE JEG ENDELIG!! Imens jeg var på vej ud, havde en dame (japaner) set at jeg havde udfyldt mine 'immigration papers' som alle udlændinge skal på flyet, og hun spurgte mig om det var min første gang i Japan, og om jeg ville arbejde her. Det svarede jeg selvfølgelig på, og hun ønskede mig mange gange held og lykke C:

Da jeg endelig steg ud af flyet var det første der slog mig 'Hvor er her fugtigt!!'. Det havde regnet hele natten (jeg landede japansk tid kl. 9:16) og så blev det også 27 grader i løbet af dagen, og solen skinnede fra en skyfri himmel!! HEY SOMMER!! (Jeg havde kun efterårs/vintertøj med D: )

Jeg skulle igennem paskontrollen og told kontrollen, og de skulle vide en hel masse (ubrugelige ting) som de spurgte om. Da jeg endelig kom igennem det hele, stod Miyu på den anden side!

Vi købte noget at spise, jeg købte to onigiri og en ice coffee~ Så skulle vi finde et tog der gik ind mod byen. Jeg fik mig et Pasmo kort. Det er et kort man bare scanner når man skal ind eller ud fra stationerne, og man bare fylder flere penge på, når det er ved at være tomt.

Vi kom på et tog, dog et der tog en omvej, og vi måtte skifte nogle gange. Vi tog til stationen 'Inaricho' som er et stop fra Ueno st. Her begyndte vi at lede efter Chisun Hotel. Da vi så fandt det, kunne jeg endelig smide min bagage fra mig.

Så gik turen til Ueno station ~ Her gik vi rundt på stations centeret, hvor jeg fik købt nogle Kanji øvelsesbøger og nogle mangaer som jeg havde ønsket mig længe~

Vi gik i en 5-6 etagers legetøjsbutik – hvis en legetøjsbutik i danmark larmer, så har man ikke hørt en Japans legetøjsbutik!!!

Efter det købte Miyu og jeg de langt ventede Crêpe!!! Det smager virkelig ikke som de danske/franske. Vi købte en hver med stratella creme, banan, jordbær og chokolade<33 MUMS!!!

Vi gik rundt i butikker i lang tid, og jeg fandt mig en nederdel til 3000 yen!! (DYRT!! Det er ca. 200 kr. i danske)

Da vi var færdige tog vi til Hirikishougen (???) for at besøge Miyus farmor der ~ Det var vildt hyggeligt at møde hende! Da Miyus far kom derhen, skulle vi finde ud af noget med lejlighed! Det skulle vise sig at tage 6 timer at løse alt. Eiki måtte ringe til firmaet, hvorefter de fortalte at det sted vi ville have var lejet ud indtil d. 30/10. De skulle vide ALT, og sagde at de var ikke sikker på at vi måtte leje efter de tre måneder, fordi Miyu kun har Part-time job. Der var i det hele taget bare problem på problem med det firma, og til sidst blev Eiki meget vred på dem og skældte dem ud for deres opførsel. Endelig fik vi så lov til at leje stedet fra d. 30/10-29/1!! Vi skal så betale vores husleje senest den 29. okt. Det var der vi havde det andet problem. Vi har pengene begge to, men pengene ligger på flere forskellige kort. Efter at have tænkt det hele igennem mange gange, fik vi ENDELIG fundet en måde hvorpå det hele kunne lade sig gøre, og jeg måtte også ringe til far i dk om det (tusind tak for hjælpen far!!).

Vi fik aftensmad som Miyus farmor lavede – det smagte vildt godt!! Derefter hilste jeg på Miyus onkel, Ryuichi-san og hans kone. De har seriøst det STØRSTE tv jeg nogensinde har set, og så er det 3D ~

Efter at have ordnet en masse papirer, kunne jeg vende 'hjem'. Hotellet havde allerede stillet min bagage op på værelset. Det var SÅ rart at kunne tage et laaaangt bad, og så gå i seng!! (ENDELIG kunne jeg sove!)


Jeg fik faktisk ikke nået at tage så mange billeder, men her er nogle af de få jeg tog! [2011.10.23] Første dag



Leave a Reply.

    Author

    Jeg er 20 år,og flytter til Japan d. 22 okt. 2011. Jeg ved endnu ikke om jeg kun bliver der i 3 måneder, eller om jeg kan blive der længere c: Alt afhænger af om jeg får et job!

    Alle billeder og tegninger på denne blog er © Mig, medmindre jeg skriver andet.

    Archives

    October 2011